Zamawiający nie może narzucać rodzaju zaświadczenia
Od czytelników DOBREJ FIRMY wiemy, że zamawiający wciąż żądają wybranych przez siebie certyfikatów i atestów (np. ISO 9001:2004). Jednocześnie nie chcą honorować zaświadczeń wydawanych przez inne uprawnione podmioty. W ten sposób łamią prawo.
Co mówi przepisO zaświadczeniach potwierdzających jakość sprzedawanych towarów i usług mówi rozporządzenie z 7 kwietnia 2004 r. dotyczące dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (DzU z 2004 r. nr 71, poz. 645). W § 1 ust. 2 pkt 6 pozwala ono zamawiającym żądać "zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości, potwierdzającego, że (...) dokładnie oznaczone produkty będące przedmiotem dostawy odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym". Z kolei pkt 7 dotyczy zaświadczenia "podmiotu uprawnionego do kontroli jakości, potwierdzającego, że wykonawca spełnia określone wymogi jakościowe w zakresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta