Reklamy bywają nierzetelne
07 marca 2006 | Ekonomia | JC
LEKI Firmy farmaceutyczne chcą być etyczne Reklamy bywają nierzetelne W tym roku Główny Inspektorat Farmaceutyczny wycofał z naszego rynku dziesięć reklam leków, gdyż wprowadzały chorych w błąd. Dotąd nie ma w Polsce jednego kodeksu etycznego, który obowiązywałby wszystkie spółki farmaceutyczne. Reklamę preparatu Hepatil producent musiał wycofać. Inspekcja farmaceutyczna uznała, że stwierdzenie „wątrobę regeneruje, to znaczy odbudowuje” nie ma odzwierciedlenia w charakterystyce produktu leczniczego i może wprowadzać konsumentów w błąd
- Zdarza się, że firmy farmaceutyczne w reklamach przypisują swoim lekom właściwości, których nie potwierdzają badania. Często też nieobiektywnie porównują swoje medykamenty z ofertą konkurencji - mówi "Rz" Adam Kliś, dyrektor Departamentu...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta