Ze śniegiem spadły także pieniądze
Dla wielu Polaków długa zima była trudnym okresem. Na pewno jej skutki długo będą pamiętać drogowcy łatający dziury w szosach. Jednak wiele wskazuje na to, że związane z mrozami większe wydatki społeczeństwa przełożą się na lepszą koniunkturę w całej gospodarce.
Dla przemysłu ostra zima nie stanowiła żadnego utrudnienia. - Po dwóch pierwszych miesiącach roku firmy przemysłowe zwiększyły sprzedaż o 10,3 proc. - wynika z danych GUS. - Na mroźnej pogodzie skorzystają nawet rolnicy. Szkodniki zostały zniszczone przez mrozy, a topniejący śnieg wkrótce dobrze nawodni glebę. To doskonałe warunki do udanych zbiorów - mówi "Rz" Stanisław Kluza, główny ekonomista Banku Gospodarki Żywnościowej.
Poprawią swoje wynikiRęce zacierają już producenci słodyczy. Ponad połowa ich sprzedaży przypada na zimę. Od listopada do lutego firmy sprzedają artykuły o łącznej wartości 2,2 mld zł. Według AC Nielsen, firmy analizującej rynek, tej zimy sprzedaż szła wyjątkowo dobrze. W grudniu 2005 roku i styczniu 2006 roku sprzedano 37,5 mln kg...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta