Sprzedać markę i część placówek BPH
O pomyśle sprzedaży logo napisał wczoraj brytyjski dziennik "Financial Times". Włosi nie chcą komentować tej informacji. Według brytyjskiej gazety taki ruch pozwoliłby polskiemu rządowi ogłosić częściowe zwycięstwo, a UniCredit dałby oszczędności, które włoski bank obiecał swoim akcjonariuszom jako efekt fuzji.
Włosi dążą do połączenia swoich dwóch banków - Pekao SA i BPH. Ostro sprzeciwia się temu polski rząd, twierdząc, że UniCredit złamał umowę podpisaną przy kupnie Pekao SA. Zobowiązał się w niej, że nie będzie przejmował innych polskich banków. Ponadto Ministerstwo Skarbu twierdzi, że gdyby doszło do bankowej fuzji, to Włosi naruszyliby też umowę prywatyzacyjną BPH. Według niej marka BPH nie może zniknąć z polskiego rynku.
Sprzedaż logo innemu inwestorowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta