Jedna transakcja, różne oceny
Z odmową odliczenia w VAT, mimo że wydatek został zaakceptowany jako koszt uzyskania przychodu do celów obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, spotkało się Przedsiębiorstwo Przemysłu Bawełnianego Zamtex SA w Zambrowie. Kupowało ono usługi promocji i marketingu. Zaliczało je do kosztów uzyskania przychodu w CIT, co władze skarbowe zakwestionowały. Spółka wygrała jednak spór przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, który przekazując sprawę do ponownego rozpoznania wojewódzkiemu sądowi administracyjnemu, wskazał, że firma miała prawo do zaliczenia wydatków marketingowych do kosztów. Wiązały się one bowiem z jej przychodami.
Kontrola z każdej stronyOrgany skarbowe nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta