Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez odszkodowania w razie usterki technicznej

17 czerwca 2006 | Prawo | DF
źródło: Nieznane

PRAWO EUROPEJSKIE Bez odszkodowania w razie usterki technicznej Pasażerka nie odleciała z powodu usterki technicznej samolotu. Nie dostanie jednak zadośćuczynienia, bo sąd uznał, że była to nadzwyczajna okoliczność Jeżeli odwołania lotu nie spowodowały nadzwyczajne sytuacje, pasażerowie mają prawo do odszkodowania i różnych form bezpłatnej pomocy od linii lotniczych (c) RAFAŁ GUZ

Odszkodowanie przysługuje pasażerom, gdy lot odwołano bez wcześniejszego ich powiadomienia. Ale jeżeli linie lotnicze udowodnią, że spowodowały to nadzwyczajne okoliczności, rekompensata się nie należy. Usterka techniczna, zagrażająca bezpieczeństwu lotu, jest taką nadzwyczajną okolicznością - orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w precedensowym wyroku, opartym na rozporządzeniu nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady. Ustanawia ono wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w razie odmowy przyjęcia na pokład samolotu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3866

Spis treści
Zamów abonament