Miejsca pracy jadą na Wschód
W ostatnim dziesięcioleciu aż dziesięć procent mocy produkcyjnych przeniosło się z zachodu Europy na wschód.
Tym, czym dla Fiata i Opla jest Polska z niskimi kosztami produkcji i wysoką jakością, dla Renault są Turcja i Rumunia, a dla Peugeota i Citroena - fabryka w Czechach.
Producenci mówią otwarcie: koszty pracy w nowych krajach członkowskich Unii Europejskiej są o ponad połowę niższe od tych, z jakimi trzeba się liczyć na zachodzie kontynentu. Zagrożone są nawet Hiszpania i Portugalia, które w momencie wchodzenia do Unii Europejskiej, 20 lat temu, były postrzegane jako tanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta