Szkolne gry z Mozartem
Kiedy już podczas uwertury Achim Freyer ukazał świat, w jakim umieścił akcję dzieła Mozarta, jasne stało się, że nie będzie to tradycyjne przedstawienie. Niemiecki reżyser zbudował gigantyczną klasę szkolną, w której rzędy ławek wznoszą się pionowo do góry, wyznaczając drabinę społecznej hierarchii. Na górze umieścił profesorską katedrę dla Sarastra i Królowej Nocy. Na dole zaś błąkał się parweniusz Papageno, któremu nigdy nie będzie dane wspiąć się choć o szczebel wyżej. Do tego świata wtargnął Tamino, by zdobyć wtajemniczenie, ale także miłość Paminy.
Achim Freyer pozostaje wierny swej jarmarczno-burleskowej estetyce, która przyniosła mu uznanie w świecie. Jego styl jest łatwo rozpoznawalny i wyjątkowy, można go polubić albo odrzucić. Obraz uczniowskiej klasy, wykreowany w Warszawie, z początku fascynuje oryginalnością...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta