Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedawca nie ma wyjścia

24 czerwca 2006 | Prawo | BŚ
źródło: Nieznane

Mamy prawo do zakupów towarów co najmniej dobrej jakości, i to niezależnie od ceny Sprzedawca nie ma wyjścia Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Beata Świątkowska, absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Taka jest treść art. 10 ust. 1 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.; dalej: ustawa).

Jakie jest praktyczne znaczenie tego przepisu?

Załóżmy, że ktoś kupił płaszcz, który nie nadaje się do noszenia, gdyż rozdarł się rękaw w miejscu zszycia z całością, z powodu naddania za małej ilości materiału. Ktoś inny zapłacił za zestaw słuchawkowy do telefonu, który nie pozwala przeprowadzać rozmów telefonicznych i słuchać radia z powodu przerywania połączenia z aparatem telefonicznym.

Naprawa, wymiana, obniżka ceny

Są to towary konsumpcyjne, które nie nadają się do używania, i dlatego konsument: > może żądać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3872

Spis treści
Zamów abonament