Dobre praktyki przynoszą dobre efekty
Polskie firmy coraz częściej opracowują branżowe kodeksy etyczne. Nie tylko wpływają one pozytywnie na wizerunek, ale porządkują także rynek - szybciej niż najostrzejsze nawet ustawy.
Do działającej od końca maja Komisji Etyki Reklamy wpłynęły na razie dwie formalne skargi; jedna dotyczy reklamy kinowej, a druga, złożona w ostatni piątek - jednego ze spotów telewizyjnych. O które reklamy chodzi? Tego Konrad Drozdowski, pełniący obowiązki dyrektora Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, nie chce na razie zdradzić. Do momentu, aż komisja nie rozpatrzy zażaleń. Z pierwszym z nich powinna się uporać w ciągu dwóch, trzech tygodni.
Wtedy w praktyce będzie się można przekonać, jak skuteczna jest samoregulacja branży reklamowej, która w kwietniu przyjęła kodeks etyki reklamy. Opracowali go wspólnie przedstawiciele agencji reklamowych, reklamodawców oraz mediów. Ustalili, iż reklama nie może zachęcać do przemocy, dyskryminować ani...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta