Żądaj odszkodowania za niekompetencję
26 lipca 2006 | Dobra firma | IL
BŁĘDY GŁÓWNEJ KSIĘGOWEJ Żądaj odszkodowania za niekompetencję Pracownik, który zapewnił, że ma określone kwalifikacje, odpowiada materialnie za szkodę, jaką poniósł pracodawca, aby naprawić błędy popełnione przez tego pracownika, spowodowane jego niekompetencją - Zatrudniliśmy główną księgową. Narobiła nam tylko kłopotów, bo jak się okazało, nie znała się na podatkach. Zwolniliśmy ją dyscyplinarnie. Księgowa odwołała się do sądu pracy. Czy mamy szanse wygrać? -pyta czytelniczka DF.
Tak, bo był powód do rozstania z pracownikiem w tzw. trybie dyscyplinarnym - z jego winy bez wypowiedzenia. Potwierdził to Sąd Najwyższy w wyroku z 1 października 1998 r. (I PKN...
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta