CZY AHOLD ŻEGNA EUROPĘ
Nie jest wykluczone, że holenderski koncern Ahold, czwarta co do wielkości firma handlu detalicznego w świecie, sprzeda swoje sklepy w Europie Środkowej. W tym miesiącu Ahold przyznał, że planuje sprzedaż 46 ze swoich supermarketów w stanie Ohio w USA. Analitycy sądzą, że koncern zdecyduje się również na zaprzestanie działalności w Europie, gdzie coraz trudniej wygrać mu konkurencję z dyskontami. Szacują, że mógłby zarobić na sprzedaży prawie 800 mln euro. W 2005 roku w Polsce, Czechach i Słowacji, przychody Alberta wyniosły łącznie 1,76 mld euro. Koncern zanotował stratę operacyjną na poziomie 44 mln euro. Polska spółka Aholdu, która szybko rozwija sieć supermarketów Albert, zakończyła ubiegły rok 3,06 mld zł przychodów ze sprzedaży. To oznacza jednoprocentowy spadek wobec 2004 r. Do zmniejszenia obrotów przyczyniła się sprzedaż Carrefourowi hipermarketów Hypernova.
Dow Jones, b.d.