Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Umowa wygasła, ale ciągle rozliczamy wydatki

27 lipca 2006 | Dobra firma | PW

KOSZTY PODCZAS ZASTOJU W INTERESACH Umowa wygasła, ale ciągle rozliczamy wydatki Podatnik może naliczać koszty także po zakończeniu współpracy z kontrahentem. Firma musi bowiem nadal działać - Prowadzę biuro konsultingowe. W marcu rozwiązałem umowę z klientem i od tego czasu nie osiągam żadnych zysków. Ale muszę ponosić stałe wydatki - na siedzibę, ubezpieczenie, usługi księgowe, telefon. Czy mogę je zaliczać do kosztów?

- pyta czytelnik DF. Brak przychodu nie oznacza, że podatnik nie może naliczać kosztów. Tym bardziej że niektóre wydatki są niezbędne, aby w ogóle prowadzić działalność. Bez względu na to, czy akurat mamy z niej profity, czy nie.

Koniec współpracy i kosztów

Ale w praktyce różnie bywa, o czym przekonał się przedsiębiorca, który w sprawie kosztów przegrał z fiskusem we wszystkich instancjach. Zaczęło się od tego, że urząd skarbowy zakwestionował wydatki w miesiącach (wrzesień - grudzień), w których nie współpracował z żadną firmą. Chodziło o czynsz, odsetki od rat leasingowych i odpisy amortyzacyjne. Urząd uznał, że nie mogą być kosztem, ponieważ podatnik rozwiązał umowę z kontrahentem. Ten tłumaczył się, że jeszcze we wrześniu wystawił fakturę. Organy podatkowe argumentowały z kolei, że umowa wygasła 31...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3900

Spis treści
Zamów abonament