Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nawet detaliczni potentaci muszą ostro walczyć o nowych klientów

07 września 2006 | Dodatek Rzeczpospolitej | AŁ
źródło: Nieznane

PALIWA Małe prywatne stacje benzynowe przetrwają, o ile będą ze sobą współpracować Nawet detaliczni potentaci muszą ostro walczyć o nowych klientów Nikt dokładnie nie wie, ile w Polsce działa stacji benzynowych. Szacuje się, że jest ich 6 - 6,5 tysiąca, w tym połowa to placówki niezależne, niezwiązane z żadnym koncernem polskim czy zagranicznym. I pod tym względem jesteśmy ewenementem w Unii Europejskiej

Największym właścicielem stacji w kraju jest producent paliw PKN Orlen, który powstał z połączenia CPN - jedynego sprzedawcy detalicznego paliw w PRL - i Petrochemii Płock, dominującej rafinerii. Mając około dwóch tysięcy stacji, posiada około 30 proc. udziału w polskim rynku. Resztę dzielą między siebie właściciele stacji prywatnych, zachodnie koncerny oraz Grupa Lotos (dawna Rafineria Gdańska), która nie zdołała jednak pod koniec lat 90. nic uszczknąć z majątku CPN.

Walka o stacje

I wszystkie te firmy mają ambitne plany zwiększenia liczby własnych stacji, ale głównie poprzez włączanie do swoich sieci już istniejących niezależnych podmiotów na zasadzie partnerstwa czy też w formie franczyzy.

- Wybudowanie stacji od podstaw jest trudne, kosztowne i czasochłonne. Zdobycie gruntu i niezbędnych pozwoleń może trwać nawet od trzech do pięciu lat - mówi dyrektor Piotr Włodarczyk ze spółki Lotos Paliwa, odpowiedzialnej za stacje tej grupy. Koszt...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3935

Spis treści

Ekonomia

Autostrada dla Włochów, a stal niepotrzebna
Balcerowicz krytykuje
Bardzo gorące fotele w bankach
Bertelsmann bez muzyki
Bezpieczniejsza żywność
Bill Ford rezygnuje
Bronią prezesa NBP
Być niezależnym od Rosjan
Chińczycy potrzebują miedzi
Cięcia w Intelu
Cyta dnia
DaimlerChrysler Bank Polska rusza na Grecję
Firmy zyskują na dobrej koniunkturze
Gorsza perspektywa dla sektora paliw
Górnictwo ze strategią
Komentarz giełdowy
Koniunktura sprzyja potentatom
Krótką sprzedaż, hamuje złe prawo
Kuwejt pod Zatoką Meksykańską
Lepsza ocena BRE i Millennium
Mentor wyemituje bony
Niekończący się spór o większy wyrąb drewna
Niepokój po oświadczeniu
Nowy lider gazowy
PWR buduje grupę wydawniczą
Pieniądze na ochronę morza
Polska giełda na minusie, a aktywa cały czas rosną
Poparcie Amerykanów i Brukseli ułatwi budowę rurociągu
Prezes Lubawy rezygnuje
Prognozy dla Polski coraz lepsze
REKORDOWE INWESTYCJE W REGIONIE
Reklama winduje sprzedaż
Rosji grozi "choroba holenderska"
Rury ze Wschodu będą tańsze
Skok zysku Heinekena
Spadki przez makroekonomię
Spółki giełdowe
Straty kolejowych spółek coraz mniejsze
Szara strefa w Polsce
Szerszy sojusz Renault - Nissan
Słabszy frank, silniejsze euro
Słowackie reguły na warszawskim rynku
Tanie auto dla Hindusów
Trzeba koniecznie zatrzymać fachowców
Viacom: zmiana prezesa
WIG20 na poziomie 3067 pkt
Wcześniejsze dopłaty rolnicze
Większe TNT
Wydarzenia dnia
Wyższe premie dla najlepszych
Za ile Niemcy przejęli Erę
Zdyscyplinujcie finanse
Zwiększa się portfel zamówień
Złoty traci
Zamów abonament