Najpierw egzamin wewnętrzny
Część manewrów - parkowanie proste i prostopadłe - została przeniesiona z placu manewrowego na miasto. Z kolei pas ruchu na placu manewrowym stosowany na egzaminie jest powiększony do wymiarów faktycznego pasa ruchu na ulicach.
Wszystkie manewry muszą być wykonane prawidłowo, ale każdy można powtarzać dwa razy.
Kolejny etap to jazda w ruchu miejskim. Instruktor prowadzący egzamin określa trasę do przejechania, a kursant samodzielnie ją pokonuje.
Jeśli wszystkie elementy egzaminu zostaną zaliczone, ośrodek szkolenia wystawi nam zaświadczenie o ukończeniu kursu. Oblaną teorię natomiast należy poprawiać do skutku. To, czy kolejne podejścia do egzaminu teoretycznego są płatne, zależy - niestety - od ośrodka. Dlatego trzeba dokładnie czytać jego regulamin.
W razie oblania egzaminu z manewrów lub jazdy po mieście instruktor powinien wydać nam arkusz przebiegu egzaminu praktycznego z zaznaczonymi zadaniami, które wykonaliśmy źle. Ważne, aby na takim arkuszu znalazł się podpis instruktora i liczba zalecanych dodatkowych godzin jazdy. Potem czeka nas kolejny egzamin wewnętrzny. I tak aż do skutku.
Następnie z zaświadczeniem o ukończeniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta