Polski klient nie boi się nowości
Piotr Czarnecki: Zacznijmy od przedsiębiorców. Nie znają oni tak dobrze jak ich zachodni koledzy wszystkich najnowocześniejszych instrumentów finansowych. Dzięki temu banki w Polsce mają szansę pokazywać ich zastosowanie. Warto podkreślić, że Polacy są odważni w biznesie. Mają odwagę wchodzenia w nisze, podejmowania wyzwań i dokonywania zmian w firmie. To jest jeden z elementów, który decydował o sukcesie naszej przedsiębiorczości. Podejmujemy się czasami zadań, które w innych krajach uważane są za niemożliwe do wykonania. Stąd wziął się szybki wzrost gospodarczy. W Europie dziwią się, że można zacząć od zera i w ciągu pięciu-siedmiu lat zbudować firmę, która staje się graczem na rynku europejskim. Niemcy czy Francuzi dochodzili do takich pozycji przez pokolenia, my nie mieliśmy na to czasu.
Problemem naszych przedsiębiorców jest brak kapitału. W związku z tym firmy są bardzo dobrymi klientami dla banków. Rolą banków jest nie tylko inwestowanie nadwyżek wypracowanych przez firmy, bank jest dostawcą kapitałów i wszechstronnym doradcą.
Klienci indywidualni są...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta