Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po co nam media publiczne

09 września 2006 | Plus Minus | SJ

CZWARTA WŁADZA Po co nam media publiczne W bardzo interesującym artykule ("Po co nam telewizja", "Plus Minus" z 19 - 20 sierpnia br.) Liliana Sonik, próbując odpowiedzieć na pytanie: po co nam telewizja, w istocie rzeczy zastanawia się nad innym: po co nam media publiczne?

Kontynuowali ten wątek uczestnicy dyskusji panelowej zorganizowanej 17 sierpnia przez redakcję "Rzeczpospolitej". Gdyby chcieć podsumować tę dyskusję, to dylemat, przed którym dzisiaj stają nadawcy publiczni i my wszyscy, brzmi następująco: czy media publiczne powinny "dawać ludziom to, czego chcą" czy też "to, co powinni otrzymywać". Dyrektor radiowej Jedynki Marcin Wolski sformułował to inaczej: czy państwo poprzez media publiczne ma "układać ludziom w głowach", czy też ma być zwolnione z tego obowiązku, ulegając gustom i zainteresowaniom audytorium?

Nikt nie chce moralizować

W istocie jest to przeciwstawienie fałszywe, co już czterdzieści lat temu wykazała komisja Pilkingtona (zespół ekspertów, powołany w latach 60. przez rząd brytyjski do zbadania problemów rynku medialnego - red.). W raporcie brytyjskiej komisji czytamy:

"Problem wyboru nie ogranicza się do kwestii: czy "dawać publiczności to, czego ona chce" czy "to, o czym ktoś sądzi, że będzie dla niej dobre". Istnieje bowiem cały obszar możliwości między tymi...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3937

Spis treści
Zamów abonament