Kolej zyskuje na popularności
Kiedy w latach osiemdziesiątych XX wieku brytyjskie koleje przeżywały kryzys, państwowe przedsiębiorstwo British Rail wymyśliło hasło reklamowe "Nasz wiek wiekiem kolei". Wówczas było ono nieco nie na miejscu. Do dzisiejszego świata pasowałoby lepiej.
Wciąż bardziej zatłoczone drogi, coraz większe miasta, globalizacja, liberalizacja wielu rynków usług kolejowych oraz nasilający się w wielu częściach świata problem zanieczyszczenia środowiska sprawiają, że pociągi stają się coraz częściej wybieranym środkiem transportu.
Podróżowanie pociągani szybkobieżnymi po Europie staje się możliwe dzięki rozrastaniu się sieci kolejowej, która w przyszłym roku osiągnie prawdziwie międzynarodowy zasięg. Nawet regionalne usługi kolejowe - które przez wiele lat były w odwrocie - w niektórych krajach odżywają, bo rządy inwestują w infrastrukturę kolejową albo korzystają z usług nowych operatorów na zasadach franczyzy.
W ostatnich latach wzrost ten szczególnie wyraźnie widać w Azji. We wciąż rozbudowywanych chińskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta