Chrześcijańska i żydowska filozofia dobra
Oto faktyczne miejsce spotkania zarówno na gruncie myślenia filozoficznego, jak i na gruncie myślenia biblijnego‚ które upoważnia nas do mówienia o dwóch filozofiach dobra. Czy jednak wspólna idea Dobra i kontekst tego samego Pisma okażą się istotnie znakiem intelektualnego pokrewieństwa? Czy nie wyznaczą także miejsca zderzenia i koniecznego niemal rozejścia się?
Tym‚ co łączy obu myślicieli, jest przekonanie o niepoznawalności absolutnego Dobra. Chociaż pogląd ten wypływa z innych tradycji - chrześcijańskiej i żydowskiej - i powoduje znamienne różnice w szczegółowym ujęciu, to odwołuje się do podobnego historycznego doświadczenia‚ doświadczenia deficytu dobra w otaczającym świecie.
Niepoznawalność DobraDla Levinasa Dobro jest niewidzialne i odseparowane od człowieka‚ a - w konsekwencji - dalekie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta