Car aluminium w General Motors
Najmłodszy z rosyjskich miliarderów na światową listę krezusów trafił niedawno - trzy lata temu. W tegorocznym rankingu najbogatszych " Forbesa" z majątkiem 7,8 mld dol. zajmuje 62. lokatę. W świecie finansów nazywany jest aluminiowym carem. Nie bez przyczyny. Do niego bowiem należy największy na świecie producent tego metalu. Dwa tygodnie temu jego firma RusAl kupiła innego aluminiowego giganta, SuAlu. On sam twierdzi, że nie lubi carskiego przydomku, ale równocześnie zapewnia, że rynek aluminium pozostanie na najbliższe lata najważniejszą częścią jego biznesu. Wczoraj jednak zelektryzował świat finansów informacją o kupieniu "kilku procent" akcji amerykańskiego koncernu General Motors i planach zwiększenia tej puli do 10 procent. To logiczny krok - według analityków - bo motoryzacja jest jednym z głównych odbiorców aluminium. Motoryzacyjne ciągoty Deripaski są coraz wyraźniejsze, kilka tygodni temu przyznał publicznie, że chętnie kupiłby od Forda luksusową markę Jaguar. Na razie musi się zadowolić limuzyną tej marki.
Granat nie trafiłDeripaska urodził się w 1968 roku we wsi Dzierżyńsk w południowej Rosji, ale szybko stamtąd wyjechał. Każdą kolejną szkołę kończył ze wszelkimi możliwymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta