Instytucji promującej turystykę nie warto likwidować
Propozycja Ministerstwa Gospodarki, żeby połączyć Polską Organizację Turystyczną z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, grozi paraliżem polskiej branży turystycznej.
Ten projekt stanowi powtórzenie rozwiązań zaproponowanych w 2003 r. przez wicepremiera Jerzego Hausnera. Zapowiedział on połączenie obu instytucji w Polską Agencję Promocji Gospodarczej, uzasadniając to posunięcie argumentami podobnymi do wysuwanych dzisiaj. Zastąpienie dwóch instytucji jedną miałoby spowodować zmniejszenie kosztów ich działania oraz bardziej efektywne wykorzystanie środków dostępnych na promocję polskich przedsiębiorstw. Projekt ustawy nie został jednak skierowany do Sejmu. Z ostrym sprzeciwem wystąpiła wówczas branża turystyczna, krytykując pomysł likwidacji POT.
Specyfika branżyOrganizacje turystyczne takie jak POT istnieją w ponad 130 krajach, w Unii Europejskiej - w 24 państwach. Wszystkie prowadzą działalność, opierając się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta