Kosztowne budowanie na wodzie
Inwestycje w budowle hydrotechniczne realizowane są w portach na dwóch niezależnych płaszczyznach. Utrzymanie w dobrej kondycji infrastruktury portowej, w tym nabrzeży, falochronów oraz torów wodnych, to zadanie dla urzędów morskich i zarządów portów. Przedsięwzięcia inwestycyjne finansowane są ze środków własnych zarządów oraz dotacji z budżetu centralnego. Teraz dodatkowo jeszcze z pieniędzy unijnych, głównie z sektorowego programu operacyjnego "Transport". Równolegle przebiegają inwestycje realizowane przez inwestorów zewnętrznych, którzy mając wieloletnie umowy dzierżawy terenów portowych, inwestują w nowe terminale przeładunkowe.
Słaby strumyczekPrzez ostatnich 15 lat większość naszych portów borykała się z problemem dostępu do środków na duże inwestycje w infrastrukturę portową. W ostatnim 10-leciu XX wieku własnych pieniędzy i dotacji wystarczało najwyżej na bieżące utrzymanie nabrzeży i torów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta