Badanie pomoże pokonać konkurencję
Ewa Czyż-Gwiazda, kierownik Działu Benchmarkingu TUV NORD Polska sp. z o.o., Centrum Benchmarkingu Polska: Benchmarking to metoda, która ma pomóc w podwyższeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Benchmarking można scharakteryzować następującym pytaniem: "Dlaczego inni robią coś lepiej od nas, czego my się możemy od nich nauczyć?". Firmy, które chcą poznać swoją pozycję na rynku, porównać się z innymi przedsiębiorstwami w tej samej branży, powinny poddać się analizie benchmarkingowej. Na podstawie takiej analizy klienci dowiadują się, jakie są różnice między przedsiębiorstwami. Przedsiębiorstwa poznają swoje słabe i mocne strony. Dzięki badaniu mogą odpowiedzieć sobie na pytania, czy ich słaba strona rzeczywiście jest taka słaba, czy na tle konkurencji np. spadek sprzedaży nie był aż tak duży, bo może konkurencja również odnotowała spadek itp. Jednak benchmarkingu nie powinno się postrzegać jako cudownego środka do podwyższenia konkurencyjności.
Jakie firmy korzystają z tej metody? Czy jest popularna w Polsce?Benchmarking to nowa metoda. Zaczęto ją stosować w latach dziewięćdziesiątych. Pierwsze centrum benchmarkingowe powstało w 1992 roku w USA. W Polsce jest jedno takie centrum,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta