Polacy budują centra handlowe
- Pracujemy nad projektem własnego centrum handlowego. Zakładamy, że jego powierzchnia powinna mieć do 10 tys. mkw. - mówi "Rz" Krzysztof Felker, prezes POLOmarketu, sieci 190 sklepów, której przychody w ubiegłym roku przekroczyły 1,4 mld zł.
Inwestorzy zaciekle walczą o kolejne centra handlowe, bo w Polsce jest ich mało. Na tysiąc Polaków przypada obecnie 120 mkw. centrów handlowych. W Szwecji wskaźnik ten jest wyższy o ok. 30 proc., a we Francji o 50 proc. Obecnie w naszym kraju działa ok. 230 tego typu placówek, ich łączna powierzchnia to 3,7 mln mkw. - Obiekty z ciekawą architekturą i dobrą lokalizacją mogą zmienić właściciela już na etapie projektu. Wolnego kapitału jest dużo, a zagraniczne fundusze nie mają ograniczeń co do wolumenu transakcji. Także polskie starają się nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta