Nie ma kary za opóźnianie przesyłek
Oferta dla klientów, którzy chcą wysłać list czy paczkę, jest coraz bogatsza - przesyłki priorytetowe, ekspresowe, szybkie paczki itp. Cena usług rośnie wraz z obiecywaną szybkością działania. Problem w tym, że jeśli operator pocztowy nie dostarczy przesyłki w obiecywanym terminie, klient rzadko ma szansę na odszkodowanie.
- Złamanie prawa w tym zakresie zarzuciliśmy ostatnio spółce kurierskiej DHL Express, która bezprawnie ograniczała swoją odpowiedzialność m.in. za opóźnienia w doręczaniu przesyłek -mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Ograniczone rekompensaty na poczcieOperatorzy pocztowi odpowiadają za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej. Tak stanowi prawo pocztowe, które jednak reguluje odpowiedzialność tylko operatora publicznego. Takim operatorem jest Poczta Polska, która świadczy tzw. usługi powszechne, czyli dostępne na terenie całego kraju. Niestety, ustawowe odszkodowanie przewidziane jest tylko w wypadku przesyłek rejestrowanych (ich wysłanie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta