Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Inspekcje tłumaczą przepisy o czasie pracy kierowców

28 września 2007 | Dobra firma | Marta Gadomska
źródło: Nieznane

WAŻNE DLA PRZEWOŹNIKÓW Inspekcje tłumaczą przepisy o czasie pracy kierowców Inspekcje pracy i transportu drogowego opracowały nowe interpretacje przepisów o czasie pracy kierowców. Muszą je stosować i pracodawcy, i szoferzy

Wynika z nich, że za odpoczynek kierowcy komunikacji miejskiej (przewozy regularne na trasach do 50 km) należy się rekompensata, np. jak za dyżur. Tacy kierowcy nie muszą też potwierdzać, że pracują u innego pracodawcy. Państwowa Inspekcja Pracy oraz Główny Inspektorat Transportu Drogowego radzą również, aby w przepisach wewnętrznych określić przypadki, kiedy możliwa jest zmiana harmonogramu czasu pracy.

ZA ODPOCZYNEK ZAPŁAĆ JAK ZA DYŻUR

Do tej pory pracodawcy zatrudniający kierowców wykonujących przewozy regularne na trasach do 50 km nie wiedzieli, czy za czas odpoczynku należy się rekompensata, a jeśli tak, to jaka. Teraz w regulaminie pracy mogą wpisać, że odpoczynek takich kierowców to np. dyżur.

- Zatrudniamy kierowcę wykonującego przewozy regularne w komunikacji miejskiej. Przysługuje mu 30-minutowa przerwa na odpoczynek. Czy zaliczamy ją do czasu pracy, czy do dyżuru?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4324

Spis treści

Ekonomia

As motoryzacji w handlowym imperium
Chalupec laureatem biznesowej nagrody
Cyfrowy Polsat do końca roku trafi na giełdę
Cytat dnia
Dorsze ością niezgody
Dotkliwy brak pracowników
Drobni inwestorzy polubili NewConnect
Eurocopter i Agusta oferują śmigłowce
Europa potrzebuje zboża
Grupa TP może budować sieć radiową
Hydraulika z Georytu do Ponaru
Inwestycje Deichmanna
Kolejne, szóste dno dolara
Komitet Stały przyjął projekt emerytalny
Kronospan wybuduje nową fabrykę
Król wielkich procentów
Licytacja na podatkowe pomysły
Link4Life: życie przez Internet
Metale drożeją
Miliardy kredytów
Możliwy podział TP SA
Nowy PolCard
Nowy udziałowiec podnosi kurs
Odszkodowanie dla Możejek
PZU donosi o zmowie
Po premium do Lotosu
Polskapresse rejestruje tytuły
Polski Cukier stawia opór
Popołudniowe spadki
Przejście z CeTO na minusie
Przetrwają ci, którzy znajdą niszę
RPP krytykuje budżet
Rekordowy rok browarów
Ropa Brent najdroższa w historii, ołów też mocno w cenie
Ropa Brent powyżej 80 dol.
Ruch ze Statoilem
Skarb czeka na inwestorów
Strategia zarządzania długiem
Słabość rynków może zniechęcić do zakupów
Słowa rzucane na wiatr
TP domaga się 140 mln zł dopłaty
Terminal 2 jeszcze długo nie będzie otwarty
Uwalniają mleko
WTO: opornie z koszykiem rolnym
Więcej turystów wizyt w Polsce
Wniosek z poślizgiem
Wspólna energia krajów nadbałtyckich
Wyższe kwalifikacje za miliardy
Zadanie wykonuję dobrze i rzetelnie
Zgoda dla Opery i Navigatora
Zamów abonament