Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

As motoryzacji w handlowym imperium

28 września 2007 | Ekonomia | Danuta Walewska
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Eckhard Cordes As motoryzacji w handlowym imperium Za niespełna miesiąc zasiądzie w fotelu prezesa Metro Group. Rynki finansowe z entuzjazmem przyjęły jego nominację

Przystojny, elegancki i uprzejmy. Kiedy jeszcze był jednym z guru niemieckiej motoryzacji, daleko odbiegał wyglądem i zachowaniem od większości znerwicowanych prezesów konkurencyjnych koncernów. Dzisiaj ma 56 lat i należy do najbardziej prestiżowej grupy menedżerów razem z prezesem Deutsche Banku Josefem Ackermanem, prezesem BMW Norbertem Reithoferem i ustępującym prezesem Metro Group Hansem Joachimem Koerberem. Za niespełna miesiąc zastąpi Koerbera na stanowisku prezesa Metro Group.

Real nie jest na sprzedaż

Nie jest zwykłym specjalistą od restrukturyzacji, który przychodzi do firmy i na początek tnie zatrudnienie, bo tak najłatwiej jest obniżyć koszty. Masowe zwolnienia uważa za ostateczność. Do upadłego walczy o udział w rynku. - To, co do mnie przemawia, to rosnące zyski. Aby przetrwać, zysk trzeba stale zwiększać. I nie można sobie pozwalać na jakiekolwiek hobby - tłumaczy swój styl zarządzania.

Bezpretensjonalny menedżer w świecie, gdzie ego sięga nieba - tak charakteryzowali go współpracownicy w Daimler Chryslerze. Lojalny wobec przełożonych, ale jeśli się na nich zawiedzie, po prostu opuszcza firmę. Większość zawodowego życia spędził nad bilansami lub planując nowe przejęcia. - Bardzo lubię,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4324

Spis treści

Ekonomia

As motoryzacji w handlowym imperium
Chalupec laureatem biznesowej nagrody
Cyfrowy Polsat do końca roku trafi na giełdę
Cytat dnia
Dorsze ością niezgody
Dotkliwy brak pracowników
Drobni inwestorzy polubili NewConnect
Eurocopter i Agusta oferują śmigłowce
Europa potrzebuje zboża
Grupa TP może budować sieć radiową
Hydraulika z Georytu do Ponaru
Inwestycje Deichmanna
Kolejne, szóste dno dolara
Komitet Stały przyjął projekt emerytalny
Kronospan wybuduje nową fabrykę
Król wielkich procentów
Licytacja na podatkowe pomysły
Link4Life: życie przez Internet
Metale drożeją
Miliardy kredytów
Możliwy podział TP SA
Nowy PolCard
Nowy udziałowiec podnosi kurs
Odszkodowanie dla Możejek
PZU donosi o zmowie
Po premium do Lotosu
Polskapresse rejestruje tytuły
Polski Cukier stawia opór
Popołudniowe spadki
Przejście z CeTO na minusie
Przetrwają ci, którzy znajdą niszę
RPP krytykuje budżet
Rekordowy rok browarów
Ropa Brent najdroższa w historii, ołów też mocno w cenie
Ropa Brent powyżej 80 dol.
Ruch ze Statoilem
Skarb czeka na inwestorów
Strategia zarządzania długiem
Słabość rynków może zniechęcić do zakupów
Słowa rzucane na wiatr
TP domaga się 140 mln zł dopłaty
Terminal 2 jeszcze długo nie będzie otwarty
Uwalniają mleko
WTO: opornie z koszykiem rolnym
Więcej turystów wizyt w Polsce
Wniosek z poślizgiem
Wspólna energia krajów nadbałtyckich
Wyższe kwalifikacje za miliardy
Zadanie wykonuję dobrze i rzetelnie
Zgoda dla Opery i Navigatora
Zamów abonament