Król wielkich procentów
Dla 42-letniego Williama Careya nie ma rzeczy niemożliwych. W związku z tym chce, by firma Central European Distribution Corporation, którą stworzył od zera, w ciągu dwóch lub trzech lat została nie tylko liderem polskiego rynku, ale także największym producentem wódki na świecie. Aby to osiągnąć, musi pokonać wielkich rywali: Diageo, Russian Alcohol i Soyuz Victan. Carey właśnie zrobił pierwszy krok, by wyprzedzić konkurencję. Kupił większościowe udziały w firmie, do której należy jedna z najbardziej znanych w Rosji wódek Parliament Vodka. Z pewnością nie będzie to ostatnie przejęcie w tym kraju. CEDC chce kupować producentów wódki również na Ukrainie.
Zdaniem Artura Iwańskiego, analityka Erste Banku, strategia, którą od lat realizuje Carey, to w polskim biznesie rzadkość. Tymczasem szef CEDC niechętnie chwali się swoimi sukcesami.
- Każdy może osiągnąć to samo. Nie jestem mądrzejszy niż inni -mówi, ważąc słowa i popijając coca-colę z lodem w kuflu do piwa.
Jego recepta na sukces jest prosta. Należy ciężko pracować, wykorzystywać okazje, które daje nam życie, i wykazywać się determinacją. I trzeba mieć trochę szczęścia.
Indywidualista z kijem w rękuPolska, którą po raz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta