Tak zwana afera strzykawkowa, czyli jak informować o incydencie medycznym
Odkrycie w jednym z radomskich szpitali partii zanieczyszczonych strzykawek czyni zasadnym pytanie o skuteczność reguł postępowania w razie wystąpienia incydentu medycznego. Pojawiające się głosy, które co najmniej ambiwalentnie oceniają postawę odpowiednich organów wobec zaistniałej sytuacji, skłaniają do krótkiej analizy obowiązujących w tej materii przepisów.
Podstawowym aktem prawnym w komentowanej dziedzinie jest ustawa z 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (ustawa). Istotną rolę odgrywają także regulacje zawarte w rozporządzeniu ministra zdrowia z 30 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu zgłaszania incydentów medycznych oraz dalszego postępowania po ich zgłoszeniu (rozporządzenie).
Każda wadliwośćW świetle ustawy incydentem medycznym jest każde wadliwe działanie, pogorszenie cechy lub działania wyrobu medycznego, jak również każda nieprawidłowość w oznakowaniach lub instrukcjach używania, które mogą lub mogły bezpośrednio lub pośrednio doprowadzić do śmierci lub poważnego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta, użytkownika lub osoby trzeciej. Bez wątpienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta