Czekamy na Złote Płyty
Czekamy na Złote Płyty
Rozmowa z Małgorzatą Maliszewską, dyrektorem generalnym Sony Music Poland
Sony jako ostatni z pięciu największych koncernów fonograficznych świata zaangażował swój kapitał na polskim rynku. Dlaczego?
Nie ostatni, tylko jeden z pierwszych. Przypomnę, że licencjonowanym przedstawicielem Sony w kraju była firma MJM Music Poland, która powstała w 1989 r. Z bezpośrednim wejściem do Polski czekano do czasu ustabilizowania sytuacji na rynku. Decyzja o ogromnych inwestycjach przed wprowadzeniem nowoczesnej ustawy o prawie autorskim byłaby nierozsądna. Nie zapominajmy, że fonografia -- przy wielkiej miłości wydawców do muzyki -- to przede wszystkim interes, wktórym chodzi o pieniądze.
Jakie sumy Sony zainwestuje w Polsce?
Na to pytanie nie mogę odpowiedzieć.
Wejściu Sony na światowy rynek fonograficzny poprzez wykupienie amerykańskiego koncernu CBS towarzyszyły protesty przedstawicieli biznesu w USA. Oprócz japońskiego ekspansjonizmu obawiano się bezdusznego stosunku do muzyki, traktowania jej jako jeszcze jednej gałęzi przemysłu, z pominięciem artystycznej specyfiki.
Obawy mogły brać się stąd, że Japończycy nie mają takich tradycji muzycznych, jak kraje anglosaskie czy europejskie. Byłam jednak świadkiem wykupywania CBS i widziałam, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta