Odpowiadam za całość
Pier Luigi Pizzi, ur. w 1930 r. w Mediolanie. Z zawodu architekt. Jako scenograf debiutował w 1951 r. , w Genui "Don Giovannim" Mozarta. Autor kilkuset projektów scenograficznych dla największych teatrów świata, takich jak La Scala, Opera Paryska, Covent Garden, Chicago Lyric Opera czy Metropolitan w Nowym Jorku. Artysta o wszechstronnych zainteresowaniach: od teatru barokowego po dzieła Richarda Wagnera (scenografia do "Walkirii" i "Zygfryda" dla La Scali) . Od 1977 r. z równym powodzeniem działa jako reżyser operowy. Jego spektakle inaugurowały działalność paryskiej Opera Bastille i Opery w Houston. W Teatrze Narodowym na otwarcie sezonu ma wystawić "Mojżesza" Rossiniego (premiera 10 listopada br. ). Rozważane są także plany inscenizacji wnastępnych latach "Chowańszczyzny" Musorgskiego i "Strasznego dworu" Moniuszki.
Odpowiadam za całość
Rozmowa z Pier Luigi Pizzim, scenografem i reżyserem operowym
Przyjechał pan do Warszawy, by obejrzeć "Mazepę" w Teatrze Narodowym. Jakie są pańskie wrażenia?
Bardzo pozytywne, choć może nie w całości. Po raz pierwszy zetknąłem się z tą operą Czajkowskiego, a w takich momentach zawsze potrzebuję trochę czasu, by uporządkować wrażenia. Zresztą oglądając spektakl byłem zaangażowany jakby na różnych poziomach. Chciałem przede wszystkim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta