Nikt nie produkuje dla samego siebie
Wzornictwo przemysłowe
Nikt nie produkuje dla samego siebie
Sukces sprzedaży artykułów konsumpcyjnych ozbliżonej cenie i poziomie technicznym w 50-70 proc. zależy od atrakcyjności wzornictwa -- wykazały badania przeprowadzone przed kilkoma laty w Wielkiej Brytanii. -- Nasze wyroby muszą się podobać. Dobry wzór jest podstawą produkcji. Jeśli jest dobrze wymyślony i perfekcyjnie opracowany, mamy gwarancję, że będzie się dobrze sprzedawał -- twierdzi Janusz Obtułowicz, szef nowosądeckiej spółki Iker, produkującej meble ze skóry. Jest ona jednym z trzech laureatów przyznanej w tym roku po raz pierwszy nagrody ministra przemysłu i handlu Wzór Roku '95.
Zagraniczni projektanci, którzy przyjeżdżają do Polski na różne spotkania, przyznają, że wielu menedżerów prywatnych firm coraz częściej zdaje sobie sprawę z tego, że wyroby estetyczne, dobrze opakowane sprzedają się znacznie lepiej. Zdaniem dyrektora warszawskiego Instututu Wzornictwa Przemysłowego, Barbary Kulczyckiej, coraz wyraźniejszy jest podział na firmy nowocześnie zarządzane, gdzie wzornictwo jest elementem strategii marketingowej, i na przedsiębiorstwa, które zapominając o tym instrumencie, same skazują się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta