Halo, mówię z Kaszuba
Halo, mówię z Kaszuba
Rozmowa z Kazimierzem Frąkiem, dyrektorem Naczelnego Zarządu Automatyki i Telekomunikacji PKP
Jesienią ubiegłego roku miałem okazję odwiedzić Koreę. Pytany przez przyjaciół jak wygląda Azja, opowiadam o spostrzeżeniu, które przyjmowane jest najczęściej jak anegdota. Otóż w pospiesznym z Seulu na północ kraju, widziałem zawieszone na pomoście każdego wagonu w okolicach toalety automaty telefoniczne, z których można było dzwonić po całym świecie...
Jeśli tak, to mogę powiedzieć, że doganiamy "azjatyckiego tygrysa"! Prowadzone od 1993 roku prace nad udostępnieniem łączności telefonicznej pasażerom pociągów kursujących na najważniejszych szlakach osiągnęły właśnie etap, kiedy całą sprawę przejmie dział handlowy. Mamy już jasną sytuację, jeżeli idzie o potrzebny sprzęt, jego usytuowanie w wagonie restauracyjnym -- tam znajdzie się on w naszych pociągach, sposób sprzedaży kart telefonicznych itd.
Skorzystacie z usług Centertelu?
Choć wszędzie funkcjonują kolejowe systemy łączności z pociągami znajdującymi się w ruchu, to nie znam przypadku, by jakikolwiek zarząd kolei wykorzystywał je do świadczenia usług dla podróżnych. Są one skonstruowane w zupełnie nie przystający do tego sposób. Z kolei budowa jakiegoś specjalnego systemu łączności byłaby oczywiście...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta