Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy kontynuowanie przetargu traci sens

28 lipca 2009 | Gazeta prawa i podatków

Chociaż gospodarzem postępowania jest urząd, który je ogłosił, nie znaczy to, że może je bez konkretnej przyczyny unieważnić. Przepisy zawierają zamknięty katalog powodów, kiedy wolno mu to uczynić.

Niestety, niektórzy urzędnicy próbują ich nadużywać. Gdy przetarg idzie nie po ich myśli, unieważniają go, np. używając argumentu, że z powodu istotnej i nieprzewidzianej zmiany okoliczności jego kontynuowanie nie leży w interesie publicznym. Przesłankę tę trzeba jednak interpretować ściśle. Co istotne, interes zamawiającego niekoniecznie musi być tym samym, czym interes publiczny, czyli tak naprawdę obywateli, dla których realizowana ma być inwestycja.

Kiedy zatem zamawiający ma prawo unieważnić przetarg? Np. wówczas, gdy dotyczył on remontu budynku, który w jego trakcie zawalił się z powodu powodzi. W takiej sytuacji oczywiste jest, że udzielenie zamówienia na remont czegoś, co kwalifikuje się już tylko rozbiórki, rzeczywiście nie leży w interesie publicznym.

–wik

Brak okładki

Wydanie: 8381

Spis treści
Zamów abonament