Gdy faktura zginie, należy zdobyć duplikat
Buduję dom. Wystąpiłem z wnioskiem o zwrot VAT za materiały budowlane. Pieniądze otrzymałem. W czasie przeprowadzki okazało się, że zgubiłem część faktur, na podstawie których otrzymałem zwrot. Co powinienem zrobić? Skorygować złożony wniosek?
Dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej. Jeśli podatnik zgubi fakturę lub ulegnie ona zniszczeniu, sprzedawca – na wniosek nabywcy – powinien ponownie wystawić fakturę zgodnie z danymi zawartymi w kopii tego dokumentu. Taka faktura musi dodatkowo zawierać wyraz DUPLIKAT oraz datę jej wystawienia. Gdyby jednak z jakichkolwiek powodów nie udało się zdobyć duplikatu faktury, trzeba będzie skorygować złożony wcześniej wniosek o zwrot VAT. W razie kontroli podatnik nie będzie mógł bowiem przedstawić pełnej dokumentacji, będzie brakowało kilku faktur.
Podstawa prawna: