Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdy faktura zginie, należy zdobyć duplikat

28 lipca 2009 | Gazeta prawa i podatków | Joanna Bonecka

Buduję dom. Wystąpiłem z wnioskiem o zwrot VAT za materiały budowlane. Pieniądze otrzymałem. W czasie przeprowadzki okazało się, że zgubiłem część faktur, na podstawie których otrzymałem zwrot. Co powinienem zrobić? Skorygować złożony wniosek?

Dokumentem stanowiącym podstawę do obliczenia kwoty zwrotu części wydatków jest faktura wystawiona dla osoby fizycznej. Jeśli podatnik zgubi fakturę lub ulegnie ona zniszczeniu, sprzedawca – na wniosek nabywcy – powinien ponownie wystawić fakturę zgodnie z danymi zawartymi w kopii tego dokumentu. Taka faktura musi dodatkowo zawierać wyraz DUPLIKAT oraz datę jej wystawienia. Gdyby jednak z jakichkolwiek powodów nie udało się zdobyć duplikatu faktury, trzeba będzie skorygować złożony wcześniej wniosek o zwrot VAT. W razie kontroli podatnik nie będzie mógł bowiem przedstawić pełnej dokumentacji, będzie brakowało kilku faktur.

Podstawa prawna:

ustawa z 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym (DzU nr 177, poz. 1468 ze zm.).

Brak okładki

Wydanie: 8381

Spis treści
Zamów abonament