Wykonawca musi rozwiać wątpliwości
Jeśli folder reklamowy stanowi część oferty, to zamawiający ma prawo żądać wyjaśnienia zamieszczonych w nim informacji. Brak odpowiedzi może być podstawą do odrzucenia oferty
Takie wnioski płyną z wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z 2 września 2009 r. (KIO/UZP 1079/09).
Badała ona sprawę przetargu na dostawę wyposażenia niemedycznego dla szpitala w Grudziądzu. Jedna z jego części dotyczyła maceratorów (urządzeń do utylizacji naczyń sanitarnych). Ich rozmiar nie mógł przekraczać określonych w specyfikacji wartości. Tymczasem z folderu dołączonego do zwycięskiej oferty wynikało, że zaproponowany w niej macerator jest większy.
Liczy się treść oferty
Zamawiający zażądał wyjaśnień. Firma w odpowiedzi złożyła oświadczenie, z którego wynikało, że oferowany przez nią produkt spełnia wszystkie wymagania, w tym i te dotyczące jego wielkości. W rozmowie telefonicznej pracownik tej firmy poinformował zamawiającego, że producent dostosuje wielkość swego maceratora. Usatysfakcjonowało to szpital, który uznał tę ofertę za najkorzystniejszą.
Protest przeciwko tej decyzji złożyła konkurencja firma. Zwróciła uwagę, że zamawiający wymagał dołączenia do oferty katalogu lub fotografii proponowanego produktu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta