Prosili o nawigatora z Rosji
Mimo próśb lotników Tu-154 leciał bez rosyjskiego specjalisty od naprowadzania. Dlaczego?
O wyznaczenie nawigatora naprowadzania (w lotniczym slangu – lidera) na lot 7 kwietnia z premierem Donaldem Tuskiem i 10 kwietnia z prezydentem Lechem Kaczyńskim pułk odpowiedzialny za wożenie VIP występował już 18 marca. Prosił więc o to trzy tygodnie przed katastrofą. Nasze informacje potwierdził ppłk Robert Kupracz, rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.
W tym samym piśmie (clarisie) lotnicy prosili o dane dotyczące lotniska w Smoleńsku.
Dokumenty posłano m.in. do ambasady RP w Moskwie oraz do polskiego MSZ.
Kto zawinił?
Rosyjski nawigator nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta