Kto obsłuży drugą linię
Ponad 1 mld zł zapłaci Metro Warszawskie za 210 wagonów. Trzech producentów liczy na kontrakt. Zamknięcie Prostej – komunikacyjna katastrofa w związku z budową drugiej linii – nastąpi 11 września.
To największy zakup w historii Metra Warszawskiego: 35 pociągów po sześć wagonów każdy. Przygotowującym przetarg towarzyszy pośpiech z powodu budowy drugiej linii, a także oddech na plecach prokuratora, który sprawdza poprzedni niejasny zakup taboru metra dla Warszawy z lat 2000 – 2005. Wczorajszemu otwarciu ofert towarzyszyły duże emocje.
Hiszpanie w natarciu
Po zapoznaniu się z ofertami na sali zapanowało zamieszanie. Jeśli porównać ceny netto (bez VAT), to najniższą – za 982 mln zł – złożył hiszpański CAF, czyli mało znany w Polsce dostawca taboru m.in. dla Waszyngtonu, Delhi i Hongkongu.
Drugi w kolejności – 1 mld 69 mln zł – okazał się niemiecki Siemens w konsorcjum z polskim Newagiem, czyli producentem pociągów SKM dla Warszawy. Na trzeciej pozycji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta