Pociągiem tylko do pracy
Przez pierwszych sześć miesięcy tego roku Koleje Mazowieckie przewiozły 282 tys. pasażerów więcej (czyli nieco ponad 1 proc.) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z raportu firmy KOW Media & Marketing.
Największy wzrost liczby podróżnych odnotowała jednak warszawska Szybka Kolej Miejska, bo aż o... 118 proc.
– To efekt uruchomienia przewozów na linii Falenica – Warszawa Wschodnia po zamknięciu Wału Miedzeszyńskiego – tłumaczy Leszek Walczak, prezes SKM. – Pociągi na tej linii zostały utrzymane na prośbę pasażerów do końca roku szkolnego. Od 1 września chcemy wydłużyć linię do Otwocka.
Rosnące zainteresowanie mazowieckimi pociągami to jednak wyjątek. W całym kraju kolejarze utracili w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 r. ponad 6,1 proc. pasażerów. Największy spadek zanotowały PKP InterCity, które miały aż 31,6 proc. mniej podróżnych. – Wpłynęły na to cięcia połączeń oraz remonty torów i ciągle zmieniający się rozkład jazdy – komentuje Barbara Małyska z „Kuriera PKP”.