Tworzymy technologie AI, ale ich nie wykorzystujemy
Rodzime startupy coraz mocniej angażują się w rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji (AI), jednak nawet 75 proc. polskich firm może mieć problem z ich wdrożeniem.
Najnowsze badania A.T. Kearney, do których dotarła „Rzeczpospolita", nie pozostawiają w tej sprawie wątpliwości. Rodzime przedsiębiorstwa, z uwagi na słabą jakość gromadzonych przez nie danych oraz brak zoptymalizowanych procesów ich przetwarzania, będą mieć kłopot z wykorzystaniem możliwości, jakie daje technologia AI. To poważna przeszkoda w dynamicznym rozwoju tych firm.
Co piąta firma chce sztucznej inteligencji
Jak podkreśla Adam Wilkus, ekspert A.T. Kearney, narzędzia AI mają potencjał rozwiązania wielu problemów biznesowych i wniesienia znacznej wartości dla przedsiębiorstwa. – Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, firmy powinny skierować uwagę w stronę wyzwań...
Wykup dostęp do pełnego Archiwum na 120 minut.
wyślij SMS o treści RP.ARCHIWUM na 7936
(koszt: 9 zł + VAT)
Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum