Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

TVP pierwszy raz w historii zarobiła na mundialu

13 lipca 2010 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
W Polsce mundial zgromadził przed telewizorami sporą widownię, podobnie na świecie.  W Chinach np. mecz Niemcy – Argentyna oglądało ponad 54,5 mln osób.
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce mundial zgromadził przed telewizorami sporą widownię, podobnie na świecie. W Chinach np. mecz Niemcy – Argentyna oglądało ponad 54,5 mln osób.

Finałowy mecz oglądało w TVP 1 ponad 8,5 mln ludzi. Na reklamach wokół relacji TVP mogła na czysto zarobić ponad 50 mln zł. 1,5 mln unikalnych użytkowników odwiedziło serwis o mundialu w internecie

Cennikowe wpływy TVP z reklam nadawanych wokół relacji z mundialu w RPA wyniosły według instytutu Nielsen Audience Measurement prawie 126 mln zł. To bardzo dużo, ale by poznać realne przychody TVP z reklam, trzeba od tej sumy odjąć utajniane przez stację rabaty, jakich udzieliła reklamodawcom.

Według „Rz” na czysto do Telewizji Polskiej wpłynęło z reklam ponad 50 mln zł. Za prawa do nadawania relacji z mundialu w RPA według nieoficjalnych informacji zapłaciła 10 – 12 mln euro (prawa nabyła w październiku 2005 r.; kurs euro wynosił wtedy ok. 3,9 zł). – Jeżeli prawa rzeczywiście kosztowały tyle, to TVP na pewno na nich zarobiła – ocenia Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8672

Spis treści
Zamów abonament