Wyprzedaże w sieci dla niektórych bardziej atrakcyjne
Osoby, którym trudno zdecydować się na konkretny zakup, powinny to robić w Internecie. Łatwiej im wtedy będzie zwrócić towar
O ile w tradycyjnym sklepie zwrot pełnowartościowego towaru zależy od woli sprzedawcy, o tyle w sklepach internetowych takich ograniczeń nie ma. Klient ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyn. Musi jednak zrobić to w ściśle określonym terminie. W Polsce ma na to dziesięć dni. W innych krajach terminy te mogą się różnić (patrz tabelka). Wszędzie jednak jest na to zaledwie kilka dni. W tym czasie klient musi wysłać do sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Kolejna czynność to odesłanie zakupionego produktu. Warto jednak pamiętać, że w takim przypadku koszty przesyłki ponosi klient.
Jak liczyć terminy
Zasady określa ustawa z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU nr 22, poz. 271 ze zm.).
Zgodnie z jej art. 2 konsument może odstąpić od umowy, składając oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od jej zawarcia. Termin ten liczy się od dnia wydania rzeczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta