Google w starciu z Facebookiem
Giganci Internetu rywalizują o dominację w sieci. Nowy serwis społecznościowy Google szybko zyskuje popularność. Jego sukces utrudnić może zaplanowany na 2012 rok debiut giełdowy Facebooka. Porażka zagrozi z kolei całemu modelowi biznesowemu Google’a
W branży internetowej od dwóch tygodni narasta poruszenie po tym, gdy koncern Google, do tej pory znany przede wszystkim z najpopularniejszej na świecie sieciowej wyszukiwarki, uruchomił serwis społecznościowy Google+. Jego głównym zadaniem jest skruszenie monopolu portalu Facebook, który zdobył już ponad 750 mln użytkowników.
Nowy produkt Google'a wystartował (27 czerwca) z powodzeniem. Mimo że do skorzystania z niego wciąż potrzebne jest zaproszenie od innego użytkownika, to według nieoficjalnych szacunków (m.in. firmy BrightEdge Research) korzysta z niego na całym świecie już od 5 do 10 mln osób. Jeśli ten dobry start uda się przekuć na długofalowy sukces, debiut giełdowy Facebooka, zaplanowany na 2012 r., może się okazać trudniejszy, niż przewidywano.
Inwestorzy obserwują
Pojawienie się w sieci Google+ rynki finansowe przyjęły pozytywnie. W ciągu kilku dni od startu usługi kurs akcji koncernu poszybował w górę, a jego kapitalizacja zwiększyła się o 20 mld dol. Te informacje musiały zmartwić Marka Zuckerberga, współtwórcę i prezesa Facebooka. Przyszłoroczna emisja akcji tego serwisu – według nieoficjalnych źródeł – miałaby się odbyć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta