Alternatywa dla gór i morza
„W weekend nie wyjeżdżaj poza Mazowsze" – zachęca mieszkańców dużych miast Urząd Marszałkowski. W sierpniu ruszy kampania „Mazowsze. Weekend dwa kroki stąd", skierowana przede wszystkim do warszawiaków.
Urzędnicy tłumaczą, że kampania startuje w czasie, gdy turyści wracają z wakacji i chcą spędzić ostatnie ciepłe dni na łonie przyrody. Akcja ma ich przekonać, że nie trzeba jechać na Mazury czy Pomorze, by spędzić ciekawy weekend.
– Wprawdzie morza ani gór nie wyczarujemy, ale przecież mamy zamki, które nie ustępują w niczym tym z okolic Malborka, jeziora, lasy i rezerwaty przyrody – mówi marszałek Mazowsza Adam Struzik.
Na ulicach dużych miast stanie 300 billboardów, pojawią się też spoty w radiu i telewizji.
– Taką kampanię robimy po raz pierwszy, chcemy zbadać, jak odbierają ją ludzie – mówi wicedyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Izabela Stelmańska.
Kampania ma kosztować 1,73 mln zł, z czego 1,47 mln zł dofinansuje Unia Europejska. Spoty i billboardy będziemy mogli oglądać przez miesiąc.