NBP nie ma monopolu na wzór pieniędzy
Bank centralny uważa, że banknoty są chronione przez prawo autorskie. Większość ekspertów ma jednak inne zdanie w tej sprawie
Narodowy Bank Polski nie tylko zwalcza skrajne formy wykorzystania pieniężnej grafiki (ich wzorów), np. do reklamowania usług seksualnych, ale również do zobrazowania artykułu na temat finansów w prasie.
Oficjalnie stanowisko NBP (szerzej prezentowane na jego stronach) jest takie, że jako emitent i właściciel praw majątkowych do projektów znaków pieniężnych zastrzega sobie w każdym wypadku prawo wyrażenia zgody na ich reprodukowanie, aby wykluczyć ich odwzorowywanie w formie dezawuującej ich powagę.
Stówka reklamówka
– Zdarzało się, że agencja reklamowała usługi seksualne, kolportując je na kopiach stuzłotówek, ktoś inny produkował papier toaletowy z wzorem banknotów – wskazuje Przemysław Kuk, dyrektor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta