Zawrotny zakup ratusza: tramwaje bez zawrotki komunikacja
36 tramwajów dwukierunkowych kazał kupić ratusz dla mostu Północnego i dalszych odcinków drugiej linii metra. Kontrakt był planowany od lat. Wymusiło go fiasko przygotowań do budowy torów na Tarchomin.
Tramwaje dwukierunkowe nie potrzebują do zawracania pętli. Kabina dla motorniczego znajduje się na obu końcach tramwaju. Drzwi są zarówno po prawej, jak i po lewej stronie wagonu. Korzyści? Po pierwsze, tramwaj jest w stanie zawrócić „w miejscu": motorniczy przechodzi z przodu pojazdu na jego tył, a potem przestawiając zwrotnicę, przejeżdża z jednego toru na drugi. Po drugie, tramwaj może podjechać do peronu przystankowego z dowolnej strony.
Szóstka do przeróbki
– Sześć takich tramwajów do obsługi Trasy Mostu Północnego między Młocinami a Białołęką przyjedzie do Warszawy w przyszłym roku – obiecuje dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Za mostem Północnym po stronie Białołęki początkowo nie będzie pętli do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta