Biedronka tylko za Orlenem
Rekordowe wyniki mogą dać sieci handlowej pozycję drugiej co do wielkości firmy w Polsce. Wyprzedzi PGNiG. Od lat otwiera średnio po 200 sklepów rocznie. Handel w Polsce napędza gospodarkę, a największy udział mają wciąż małe sklepy
Jeszcze kilka lat temu chyba nikt nie mógł się spodziewać, że Biedronka ma szansę zostać drugą co do wielkości firmą w Polsce. We wtorek wieczorem portugalska grupa Jeronimo Martins podała, że według wstępnych danych za 2011 r. sprzedaż Biedronki liczona w euro wzrosła o 20,4 proc., do niemal 5,8 mld euro. Dynamika przychodów w złotych jest jeszcze wyższa i wynosi 24,2 proc.
W 2010 r. obroty największej firmy handlowej w Polsce wyniosły 20,2 mld zł. Przyjmując kurs euro z ostatniego dnia 2011 r. oznacza to, że przychody firmy przekroczyły 25 mld zł. Sieć ma już niemal 1,9 tys. sklepów i średnio co rok przybywa ich po ponad 200.
W ubiegłorocznej edycji Listy 500 tworzonej przez „Rz" Biedronka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta