Wysokie ceny pomogły Mlekpolowi
3 mld zł wyniosły w 2011 r. przychody Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol, lidera polskiego rynku mleczarskiego. Ten rekordowy wynik w historii firmy jest o niemal 20 proc. wyższy niż rok wcześniej. Mlekpol zwiększył o 4 proc. ilość przerobionego mleka. Odczuł także skutki dobrej koniunktury w branży.
– Pomogły nam wysokie ceny na rynku światowym, a w konsekwencji także na rynku krajowym – mówi Edward Borawski, prezes Mlekopolu. Właściciel marek Łaciate i Milko generuje za granicą ok. 25 proc. swojej sprzedaży. Jego produkty trafiają m.in. do Unii Europejskiej, Rosji oraz Ameryki Południowej.
W tym roku Mlekopol wyda na inwestycje ok. 80 mln zł, m.in. w zwiększenie mocy produkcyjnych. Obecnie firma ma 12 zakładów, ale – jak zapowiada Borawski – nie jest wykluczone, że część z nich zostanie zamkniętych. Dojść do tego może jednak najwcześniej w 2014 r.
Jednocześnie Mlekopol nie wyklucza kolejnych przejęć. Interesują go jednak tylko największe spółdzielnie z pierwszej dziesiątki rynku.