Firmy spożywcze nie chcą limitów cukru
Polski rząd jest za utrzymaniem kwot na unijnym rynku cukru. Przeciw są m.in. producenci słodyczy i napojów
– W ubiegłym roku nasze produkty zdrożały o 3 – 5 proc. Jednym z głównych powodów podwyżek był wzrost cen cukru – mówi „Rz" Dariusz Orłowski, prezes produkującej słodycze spółki Wawel. W 2011 r. firma wydała na cukier ok. 20 mln zł więcej niż rok wcześniej.
W grudniu 2011 r. cukier w kilogramowym opakowaniu oferowany przez polskie zakłady kosztował średnio 3,15 zł. Rok wcześniej jego cena wynosiła niecałe 2,4 zł, a w grudniu 2009 r. nieznacznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta