Ochrona lotniska dokładnie prześwietlona
Bez wykwalifikowanego personelu nie da się zawrzeć umowy z portem lotniczym o jego ochronę
Firma, która ubiega się o taki kontrakt, musi m.in. przedstawić dokumenty finansowe z ostatnich trzech lat i udokumentować przynajmniej pięcioletnie doświadczenie. Ma też dysponować odpowiednimi środkami (kredytem), a także ubezpieczeniem OC. Ważne są kwalifikacje pracowników. Przynajmniej 10 proc. z nich ma mieć uprawnienia do kontroli bezpieczeństwa w ruchu lotniczym. Przedsiębiorca ma też obowiązek szkolić personel.
Przypominamy, że firma zajmująca się ochroną lotnisk cywilnych wykonuje tę działalność samodzielnie, nie może podzlecać tego innym podmiotom. Wchodząca w sobotę niewielka zmiana ustawy o ochronie ludzi i mienia wynika z ubiegłorocznej nowelizacji prawa lotniczego.
podstawa prawna: nowelizacja ustawy – Prawo lotnicze z 30 czerwca 2011 r. DzU z 2012 r. nr 170, poz. 1015